‘La intel·ligència artificial. I tu, qui ets?’, el nou pòdcast de la sèrie ‘Algorrritmes UPC’

Caràtula del pódcast 'La intel·ligència artificial. I tu, qui ets?', amb Cecilio Angulo i Laia Tarrés
Descarregar

Ciència i tecnologia a ritme de pòdcast

'La intel·ligència artificial. I tu, qui ets?' és el vintè i darrer episodi de la primera temporada de la sèrie 'Algorrritmes UPC', una iniciativa de la UPC per apropar a la ciutadania, en especial al públic jove, els darrers avenços científics i tecnològics de la mà d'investigadors i investigadores de la Universitat, i que compta amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona i de Barcelona Activa.

'Algorrritmes UPC' està disponible a iVoox, Spotify i YouTube.

El futur i el present de la intel·ligència artificial protagonitza el darrer capítol de la primera temporada de la sèrie de divulgació científica i tecnològica ‘Algorrritmes UPC’, en què l'investigador Cecilio Angulo i la investigadora Laia Tarrés ens endinsen en aquesta tecnologia cada cop més present a les nostres vides.

21/06/2023

Sabíeu que ja s'han produït àlbums de música creats exclusivament per intel·ligència artificial (IA)? O que darrere dels semàfors o del sistema ABS d’un cotxe també hi ha IA?  Per parlar sobre el present i el futur d’aquesta revolucionària tecnologia, al nou pòdcast 'Algorrritmes UPC' ens acompanyen Cecilio Angulo, catedràtic de Robòtica i Intel·ligència Artificial de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) i investigador de l’Intelligent Data Science and Artificial Intelligence Research Center (IDEAI-UPC), i Laia Tarrés, enginyera per la UPC i estudiant de doctorat al Barcelona Supercomputing Center - Centro Nacional de Supercomputación (BSC-CNS).

La IA té múltiples aplicacions; per exemple, en l’àmbit de la salut, en què la IA ajuda a interpretar imatges mèdiques, per millorar els diagnòstics, o en el vessant de la cura, per donar un cop de mà en la vigilància dels malalts, de manera que alliberi de la càrrega de treball i el desgast les persones cuidadores. Un àmbit en què treballa Cecilio Angulo, que destaca que “no s’ha de veure la robòtica i la IA com quelcom que ens hagi de suplantar, sinó com un recurs per ajudar-nos i que ens alliberi de la feina” més automàtica o repetitiva.

Laia Tarrés també treballa en IA, però aplicant-la a la traducció automàtica de la llengua de signes per fer una tecnologia més inclusiva i accessible per a tothom. La investigadora explica com treballa perquè eines tecnològiques que es basen en la interpretació del llenguatge, com els assistents de veu (per exemple, el Siri), puguin interactuar també amb llengües no parlades.

Els investigadors també reflexionen sobre la responsabilitat ètica en el desenvolupament d’aquesta tecnologia i la importància de tenir en compte les conseqüències que pot tenir en la vida de les persones.

Podeu escoltar el nou pòdcast a iVoox, Spotify i YouTube.

'Algorrritmes UPC': capítols publicats