"L’evolució del plagi i el rol de la intel·ligència artificial: temps de repensar l'avaluació", per Mike Sharples

Quan?

24/01/2023 de 12:30 a 14:30 (Europe/Madrid / UTC100)

On?

Mixt presencial - online

Afegiu l'esdeveniment al calendari

Auditori, Campus del Poblenou o participació en línia (sessió en anglès).

Les inscripcions estan obertes i se certificarà la participació com a activitat docent.

Programa:

De 12.30 a 12.45 h: Benvinguda i presentació, a càrrec del rector de la UPF, Oriol Amat, del vicerector de Transformació Educativa, Cultura i Comunicació, Manel Jiménez, i de la comissionada de Recerca en Innovació Educativa, Davinia Hernández-Leo.

De 12.45 a 13.45 h: Invitació a la conferència “Passat, present i futur del plagi: implicacions per l’avaluació”, a càrrec de Mike Sharples,* professor emèrit de la Universitat Oberta del Regne Unit.

De 13.45 a 14.25 h: Debat obert, amb la participació de responsables d'innovació docent i professorat de facultats i l’escola de la UPF: Pol Capdevilla (Humanitats), Clara Cortina (Polítiques), Elisabet Moyano (Medicina i Ciències de la Vida), Migle Laukyte (Dret), Montserrat Cunillera (Traducció i Ciències del Llenguatge), Frederic Guerrero-Solé (Comunicació), Horacio Saggion (Enginyeries).

De 14.25 a 14.30 h: Clausura del cicle a càrrec del vicerector de la comissionada de Recerca en Innovació Educativa, Davinia Hernández-Leo.

Mike Sharples és professor emèrit de Tecnologia Educativa a l'Institut de Tecnologia Educativa de la Universitat Oberta del Regne Unit. La seva recerca es fonamenta en el disseny centrat en l'ésser humà, les noves tecnologies i els entorns per a l'aprenentatge. Ha compilat la sèrie d'informes titulada Pedagogia innovadora i és autor de més de 300 llibres i articles de les àrees de tecnologia educativa, educació científica, disseny de tecnologies personals centrades en l'ésser humà, la intel·ligència artificial i la ciència cognitiva. Recentment, ha estat coautor del llibre Màquines d’històries: com els ordinadors s'han convertit en escriptors creatius, publicat per Routledge, i de l'article d'opinió “Sharples, M. Automated Essay Writing: An AIED Opinion” (Int J Artif Intell Educ 32, 1119–1126, 2022).