Jornada: Gaixa X - impulso definitivo a los Espacios de Datos Sectoriales

21/03/2024 de 10:00 a 14:00 (Europe/Madrid / UTC100)

Sala de Juntes del Rectorat de la UPC

Nom de contacte

Cecilio Angulo

Jornada Gaia X: impuls definitiu als espais de dades

La forma segura de compartir dades a Europa

Jornada Gaia X: impuls definitiu als espais de dades

21/03/2024 de 10:00 a 14:00 (Europe/Madrid / UTC100)

Sala de Juntes del Rectorat de la UPC

En aquesta jornada explicarem en què consisteixen els espais de dades i donarem detalls de la convocatòria que ha publicat el Ministeri de Transformació Digital per un valor de 150 milions d'euros.

Els espais de dades són ecosistemes on es poden compartir dades, serveis d'intel·ligència artificial i infraestructures TIC entre diferents entitats amb un objectiu i unes regles de governança comunes. Actualment és el pilar fonamental per facilitar i impulsar l'economia de la dada a qualsevol sector.

La iniciativa del  hub espanyol de Gaia-X està destinada a totes les parts interessades de l‟ecosistema empresarial de l‟economia de dades espanyola. Per això, pot adherir-se a totes les entitats de compartició de dades que vulguin participar activament al hub contribuint amb el seu coneixement sectorial. Aquesta col·laboració es canalitza a través dels diferents grups de treball creats i que tenen el propòsit de recollir i desenvolupar la perspectiva de cada espai de dades sectorials. D'aquesta manera, tots els tipus d'entitats poden aportar el coneixement sectorial per fer més gran el hub i potenciar amb generositat la compartició de dades.

Esteu totes i tots convidats!!

INSCRIPCIONS AQUÍ. Jornada oberta

10:00 h Introducció a la sessió

• Equip direcció i UPC

10:05 h Introducció als espais de dades i la convocatòria