Vés al contingut (premeu Retorn)

[POSPOSADA] Conferència "Data in Automatic Decision Making" per Karma Peiró

Sou a: Inici / Actualitat / Esdeveniments / [POSPOSADA] Conferència "Data in Automatic Decision Making" per Karma Peiró

[POSPOSADA] Conferència "Data in Automatic Decision Making" per Karma Peiró

POSPOSADA A L'OCTUBRE

08/06/2022 de 11:00 a 13:00
On
Sala d'Actes de l'edifici Vèrtex UPC
Nom de contacte
Assistents
Presencial i Virtual (via Meet)
Afegeix un esdeveniment al calendari

CONFERÈNCIA POSPOSADA A L'OCTUBRE

Disculpeu la incidència

CONFERENCE PUT OFF TO OCTOBER

Sorry for the cancellation

Data in Automatic Decision Making

Conferència realitzada per na Karma Peiró (Web i CV)

• Journalist specializing in Information and Communication Technologies (ICT) since 1995.
  • Co-founder and director of Visualization for Transparency Foundation (ViT), to promote open data to empower citizenship and accountability of public information (http://fundaciovit.org).
  • Co-director of Master’s degree in Visual Tools to Empower Citizens, Universitat de Girona (UdG).
  • Co-author of the Report: «Artificial Intelligence. Automated Decisions in Catalonia», about ethics and data protection (edited by Catalan Authority of Data Protection- APDCAT).
  • Lecturer in seminars and debates related to data journalism, ethics of artificial intelligence, transparency of information, open data and digital communication.
  • Member of the Advisory Council of the Ethics Observatory in Artificial Intelligence of Catalonia (OEIAC), member of the Ethics Committee at the Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), and member of the INTELCOMP Ethical Advisory Board.

MAIN TOPICS:

• Data Bias
  • Data explainability
  • Transparency
  • Responsibility
  • Privacy
  • Equity

DETAILS and REGISTRATION:

• Inscripcions gratuïtes: AQUÍ
  • Dimecres 8 de juny de 2022, d' 11:00 a 13:00
  • Doble format: presencial (aforament limitat), i virtual via Meet:
  • Lloc: Sala d'Actes de l'edifici Vèrtex - UPC: AQUÍ(obriu en una finestra nova) (soterrani -1)